13 Nisan 2010 Salı

Centropa

Bir müddettir yazılan pek birşey yok blogumuza. Kimisi iş derdinde kimi tez. O nedenle eskisi gibi uzunca yazılar yazmak zor görünüyor bir süreliğine. Ama yine de birşeyler çiziktirmek iyi olur.


Centropa adlı aslen Orta Avrupa, genel olarak da Avrupa Yahudi tarihini-yaşayışını... inceleyen, bunu kendisine iş edinen bir kurum var. Ben nereden sardım bilmiyorum, hatırlamıyorum tezin hangi aşamasında farkına vardım bu kurumun. Ayrıntılı bilgiyi sitelerinde bulabilirsiniz neticede buraya aktarmaya gerek yok. Ama eğlenceli bir site, en azından benim için.

Linkteki kısa bir film. Güler Orgun adlı bir hanımefendinin hayatına dair kısa bir film. İzlenesi geldi bana, ondandır ki burada reklamını yapmakta beis görmüyorum.

http://centropastudent.org/?typ=subtitel&fLang=ENG&movID=38&nID=78&q=m

Belgeseldeki sesin sahibi burada kendisinden daha önceki yazılarımda bahsettiğim Karen Şarhon.

Hiç yorum yok: