2 Nisan 2009 Perşembe

Kemal Kılıçdaroğlu, Quo Vadis or What?

Aytugs adlı yazarımızın açtığı yoldan geçmeye başladık zaten azar azar. Seçimle alakalı yazılar blogda okunabilmekte -gerçi yazılanlar daha ziyade yerel ölçekte yazılmışlar ama bunda herhangi bir be'is de görmüyorum,ne de olsa "yerel" seçimler 2009:)Ben de tüm medyada bolca rastladığımız "Kemal Kılıçdaroğlu ve seçimler" konulu bir yazı yazdım. Buyurunuz...

CHP'nin başına Kılıçdaroğlu geçsin tabi neden olmasın. Facebook'ta bunu amaçlayan bir grup bile kurulmuş geçen günlerde. Arzu eden gruba girip neler olup bittiğine bir bakabilir. Hatta bize ortada dönen komiklikleri aktarabilir -eminim vardır bazı bombalamalar o grupta da.
Ne var ki ben Kemal Kılıçdaroğlu'nun başında olacağı bir CHP'yi Baykal'ın başında olduğu bir CHP'den çok da farklı görmüyorum açıkçası. Baykal'ın emir kullarından birisi olması hasebiyle İstanbul'da Topbaş'ın karşısına aday çıkarılmış, seçim boyunca "organize dürüstlük" temalı posterlerden öte herhangi bir projesini/amelini göremediğim birisi Kemal Kılıçdaroğlu.

Ha Baykal gitsin ve yerine Kemal Bey gelsin, amenna, ama bu CHP'nin yapısal ve uzuun dönemden beri devam eden sorunlarına çözüm olabilir mi?
Neticede ben de Kemal Kılıçdaroğlu'na bastım mührümü bu seçimlerde ama yarın Deniz Baykal çekilse de bir biçimde, kongreler faslından sonra partinin başına Kılıçdaroğlu gelse, genel seçimlerde oyumu partiye gene de vermem. Ki sanıyorum benim gibi düşünen bolca da insan vardır -ha Facebook'ta bir grup açsam "... en az bir milyon kişi bulurum" tarzında, ne kadar kişi toplanır orası ayrı mesele:)

Demeye çalıştığım şey CHP'yi değiştirmek için Kemal Kılıçdaroğlu'nun vesairenin yetmeyeceği. Nitekim hatırlayınız 1999 seçimlerinde baraj altında kalan partinin genel başkanı değişti: Altan Öymen, Tarhan Erdem ikilisi partinin genel başkanlığını yaptılar. Yaptılar da ne oldu? Neticede geldiğimiz nokta yine "aman ha öcü bunlar,bu adamlara gitmesin oylar" temalı kampanyasıyla CHP'de toplanan oylar. Çok merak ediyorum siyaset bilimi terminolojisinde var mı bu tarz bir siyaset:"kerhen politics".

O nedenle aytugs'nin heyecanını anlamakla beraber, ben KK'nin memleket siyasetinde çok da değiştirici, eyleyici bir gücü olduğuna inanmıyorum. Bakın üstelik bugün partisinin sevgili reis-i ebed müddeti Deniz Baykal ne buyurmuş basın toplantısında:
(kendisine soruluyor, KK hakkında genel başkanlık iddiaları/istekleri var, ne dersiniz gibisinden)
"Kendisini BEN bulup siyaset sahnesine getirdim.Başarılı bir arkadaşımızdır.Bizim partimizde sayın Kemal Kılıçdaroğlu gibi çok insan var."

Hiç yorum yok: